השמנת יתר והקשר לנשירת שיער

השמנת יתר היא אחת המחלות השכיחות בעולמנו. בשנים האחרונות הפכה ההשמנה למגיפה די קשה בכל רחבי העולם. הרבה אנשים צעירים ומבוגרים כאחד סובלים מבעיית ההשמנה. 2/3 מהסובלים מהשמנה גם מפתחים מחלות שונות עקב השומן שכוללות: יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב ומחלות נוספות. אך המצער ביותר הוא אחוז הילדים השמנים שממשיך לעלות בארץ ובעולם ב-50%, בעשורים האחרונים. בכתבה זאת ננסה להבין מה הקשר בין השמת יתר לנשירת שיער,ומה ניתן לעשות על מנת למנוע את התופעה של נשירת שיער.
מה הן הסיבות להשמנה?
ישנם לא מעט סיבות שגומרות לנו להשמנה: חוסר פעילות גופנית, רביצה מול הטלוויזיה עם אוכל, נשנושים בין הארוחות, לחץ נפשי ומתח ועוד. כל אלה ואחרים גורמים לנו לאכול מכפי שאנו צריכים באמת.
מה הקשר בין השמנת יתר לנשירת שיער?
תופעת ההשמנה מכניסה את גופנו למתחים ולחץ, מה שגורם לו לעבוד יותר קשר ובתנאים ירודים יותר, על מנת שהלב יוכל להעביר דם לשטחי גוף גדולים יותר. מצב זה גורם בין היתר לפתח מחלות שונות כמו: סרטן, סוכרת ומחלות לב שונות. כלומר עודף סוכר גורם לנשירת שיער עד כדי אובן שיער. כך שהפגיעה בשיער יכולה להיות עקב חוסר באספקת הדם או בפגיעה בזקיק השיער עצמו. כלומר השיער שלנו מושפע מגורמים שונים פנימיים וחיצוניים אשר קובעים את קצב צמיחתו, איכותו ונשירתו. אספקת דם רציפה לקרקפת וזקיקי השיער חשובה מאוד לשיער. כלומר חוסר איזון או אספקת דם לקויה לזקיקי השיער ועור הקרקפת עלולים להחליש את שורשי השיער ולפגוע בצמיחתו.
מה עושים על מנת למנוע נשירת שיער?
כדי לשמור על איזון פנימי ותזונה נכונה, יש להקפיד על הגלי אכילה בריאים ונכונים, בשילוב פעילות גופנית סדירה על מנת לחזק את איברי גופנו כמו הטחול שאחראי על ספיגת וטעמת המזון והנוזלים בגופנו. כמו כן טיפול אלטרנטיבי כמו דיקור שבה מוחדרות המחטים לנקודות שבהם הגוף חלש, כמו הטחול, הכליות, הקיבה וכבד. ועזרים לסייע בניקוז הלחות ולעודד את זרימת הדם , לקרר את הקיבה מה שיגרום להפחתת הרעב, ולחזק את האנרגיה של המטופל עד כדי כך שיעזור את נשירת השיער, ויגרום להורדת כמה קילוגרמים עודפים.
על מה חשוב שתקפידו?
על מנת למנוע נשירת שיער שהיא כתוצאה מהשמנת יתר, חשוב שתקפידו להכניס לחיים שלכם את השינויים הבאים.
הקפידו לאכול 3-5 ארוחות קטנות במהלך היום, בזמנים קבועים.
אל תדלגו על ארוחת הבוקר החשובה, מאחר שהיא זאת שנותנת את האנרגיה למשך היום, וגורמת להתניע את המטבוליזם בגופנו.
הקפידו על פעילות גופנית בשילוב טיפול אלטרנטיבי פעם בשבוע.
הקפידו לא לאכול ארוחה כבדה אחרי השעה שבע בערב, מאחר שהיא מכבידה על מערכת העיכול ויוצרת חום רב בקיבה.
לעסו טוב את האוכל, מאחר שלעיסה ארוכה גומרת לתחושת שובע ומחזקת את הטחול.